Dlaczego nie otrzymujesz wartościowych rekomendacji?

 | 

Mateusz Bacański, Dyrektor Narodowy BNI Polska
Ivan Misner, Założyciel BNI

„Nie otrzymuję dobrych rekomendacji z BNI”. To stwierdzenie, które niekiedy słyszymy z ust członków BNI. Często zdarza się, że przedsiębiorcy otrzymują rekomendacje, ale nie takie, których oczekiwali. Po głębszej analizie okazuje się, że jednak otrzymali dokładnie to, o co prosili. Dlaczego? Odpowiedź jest banalna – nie prosili o rekomendacje w prawidłowy sposób. 

Pewnie czujesz, że wypowiadasz się konkretnie i z dbałością o szczegóły, niestety inni cżłonkowie nie rozumieją cię, nie wiedzą, czego szukasz i co powinni zrobić w celu zapewnienia ci idealnej rekomendacji. Wszystko to powoduje, że jesteś sfrustrowany, kiedy nie otrzymujesz tego, czego szukasz. Poznaj 3 sposoby, których stosowanie poprawi twoją komunikację  z członkami grupy.

 

Bądź konkretny i szczegółowy

Wielu członków BNI nie wypowiada się w sposób konkretny i szczegółowy podczas swojej prezentacji, ponieważ czują, że to ograniczy liczbę rekomendacji, jakie otrzymają. Z naszych doświadczeń wynika, że właśnie dzięki temu, dostaniesz lepsze i bardziej opłacalne rekomendacje, ponieważ inni członkowie skupią się wyłącznie na aspektach, których oczekujesz i potrzebujesz.

Zauważyliśmy także, że niektórzy przedsiębiorcy mają tendencję do proszenia o rekomendacje biernie, zamiast wyrażania swoich potrzeb bezpośrednio. W ten sposób odbiorcy nie rozumieją, że zostali wezwani lub poproszeni do podjęcia konkretnego działania.

 

Bądź zrozumiały 

Posługuj się prostym i uniwersalnym językiem, który będzie zrozumiały dla wszystkich członków. Unikaj natomiast żargonu, który niewiele znaczy dla przedsiębiorców z innej branży.

Pamiętaj, że grupa BNI przypomina grupę handlowców pracujących dla siebie nawzajem. Opowiadając więc o swojej firmie i poszukiwanych kontaktach, szkolisz swój dział sprzedaży. Przekaż im narzędzia, dzięki którym będą mogli promować twoje usługi: w swojej wypowiedzi zawrzyj przydatne zwroty, opisujące twoją działalność, przekaż materiały informacyjne do dystrybucji. Dzięki temu członkowie grupy będą mogli skontaktować cię z odpowiednimi i pożądanymi przez ciebie osobami, z którymi będziesz mógł podjąć współpracę.



fot. www.piotrszalanski.pl

 

Zadawaj pytania i proś o opinię 

Jak upewnić się, czy członkowie grupy zrozumieli twój przekaz? Po prezentacji możesz zadać im kilka pytań, dzięki którym dowiesz się, co członkowie sądzą na jej temat. Opinie innych członków pomogą ci dopracować szczegóły, sposób przekazu informacji, wzbogacą cię także o pomysły. Poniżej znajdziesz zestaw pytań, które możesz zadać w celu zasięgnięcia opinii:

– Czy twoja prezentacja była zrozumiała i zwięzła?

– Czy wypowiadałeś się w sposób konkretny, gdy mówiłeś, jakie jest twoje zapotrzebowanie i jakiego kontaktu szukasz?

– Czy w swojej wypowiedzi zawarłeś odpowiednie wezwanie do działania?

– Czy dajesz członkom grupy wskazówki, które pomogą im w szukaniu kontaktu dla ciebie?

– Czy prosisz o feedback, by upewnić się, że przekazane informacje zostały poprawnie zinterpretowane?

 

Pamiętaj, że otrzymujesz dokładnie to, o co prosisz. Upewnij się więc, że komunikaty wysyłane w stronę członków grupy odzwierciedlają dokładnie to,  czego potrzebujesz. Idealnym podsumowaniem, będą słowa Dale’a Carnegie, który powiedział: „Istnieją tylko cztery sposoby, dzięki którym kontaktujemy się ze światem. Jesteśmy na ich podstawie oceniani i klasyfikowani. To kontakt za pomocą naszego działania, wyglądu, tego o czym i jak mówimy”.