7 podstawowych wartości BNI

 | 

BNI Polska

Podstawa sukcesu każdej organizacji leży w jej kulturze, czyli zestawie wspólnych wartości, celów, praktyk, które charakteryzują instytucję lub organizację. Przeczytaj, na jakich wartościach opiera się BNI.

 

Z tego artykułu dowiesz się:

1. Dlaczego kultura organizacyjna jest ważna w BNI.
2. Jakie wartości przyświecają BNI.
3. Dlaczego warto wprowadzić wartości BNI w życie.

 

“Kultura zjada strategię na śniadanie”

„Organizacja potrzebuje solidnej strategii, aby odnieść sukces, ale potrzebuje również silnej kultury, aby ją osiągnąć. Dla mnie to podejście polegało na stworzeniu podstawowych wartości wokół kultury współpracy. Wierzę, że można dobrze żyć, służąc większemu dobru. Podstawowe wartości, które starałem się zastosować w moim życiu i w mojej firmie przyczyniły się do stworzenia kultury współpracy w kontekście budowania biznesu” – tak o podstawowych wartościach BNI mówi Ivan Misner, Założyciel BNI.

W BNI uważamy, że biznes powinien służyć też wyższym celom. Istnieje wiele elementów, które budują udaną kulturę organizacyjną, a każda organizacja posiada różne czynniki, które przyczyniają się do sukcesu jej kultury. Poniżej przedstawiamy 7 podstawowych wartości BNI i wyjaśniamy, dlaczego są one dla nas ważne.

 

Pierwsza wartość: Givers Gain

Givers Gain to filozofia, na której opiera się idea BNI i jedna z wartości, którą wszyscy członkowie powinni się kierować. Bazuje ona na zasadzie wzajemności, co oznacza, że członkowie grup  dokonują wszelkich starań, aby umożliwić prowadzenie interesów swoim znajomym przedsiębiorcom, a nie tylko skupiać się na własnych potrzebach. Takie postępowanie w naturalny sposób budzi u innych przedsiębiorców chęć odwzajemnienia tej życzliwości, poprzez przekazanie innego kontaktu biznesowego w zamian.

 

 

Druga wartość: Budowanie relacji

Przedsiębiorcy działający w BNI dążą do tego, by budować silne i długotrwałe relacje biznesowe. Dzięki zbudowaniu trwałych relacji i stworzeniu sieci kontaktów, mogą wypracować mocną strategię w swoich firmach opartą na marketingu rekomendacji. Działalność w BNI to regularne spotkania grup, spotkania 1-2-1, dzięki którym relacje pomiędzy przedsiębiorcami są zacieśniane. Ludzie pomagają sobie w skutecznym prowadzeniu firm, dzielą się swoimi doświadczeniami i dobrymi praktykami. Budowanie relacji wymaga jednak wysiłku i zaangażowania, ponieważ istnieją one wyłącznie w oparciu o wzajemne oddziaływanie i współdziałanie. Jest to długotrwały proces, który będzie ewoluował i powinieno się nieustannie o niego dbać.

 

Trzecia wartość: Nieustanny rozwój i edukacja

Dzięki zapewnieniu Członkom BNI systematycznych szkoleń i warsztatów utrzymujemy silną pozycję na jako największa i najskuteczniejsza organizacja biznesowa na świecie. Zaangażowanie w szkolenia i edukację powoduje, że wykorzystujemy zdobytą wiedzę nie tylko do efektywniejszego działania w BNI, ale także w swoim biznesie. Nasi trenerzy szkolą tysiące członków BNI w różnych dziedzinach: skuteczne autoprezentacje, przekazywanie rekomendacji, budowania sieci kontaktów i power teamów czy odbywania spotkań biznesowych. Pomagają tym samym w osiąganiu sukcesu w biznesie, co przekłada się na jakość członkostwa i udzielanych rekomendacji.

 

39936549_663570197376489_3796601727881314304_n

Szkolenie dla Członków i Dyrektorów BNI z Bharatem Dagą, Dyrektorem Zarządzającym Regionu Pune East w BNI Indie.

 

Czwarta wartość: Tradycja i innowacje

Tradycja jest kluczem do sukcesu – łączy wszystkich Członków BNI i tworzy podstawę wspólnej historii, pokazując, kim jesteśmy i skąd pochodzimy. Z drugiej strony innowacja jest tym, co powoduje, że idziemy z duchem czasu i zwiększamy nasze doświadczenia. Firma, która opiera się wyłącznie na tradycjach, nie będzie dobrze prosperować – musi istnieć równowaga między tradycją a innowacją.
Innowacja sprawia, że ​​podążamy za zmieniającym się światem – wdrażamy nowoczesne technologie. W BNI korzystamy z systemów pozwalających nam na kontakt z przedsiębiorcami z całego świata. Uruchomiliśmy w Polsce Aplikację Mobilną BNI Connect, ponieważ chcemy sprawić, aby członkostwo w BNI było dla wszystkich cennym doświadczeniem. Nieustannie staramy się robić wszystko, aby je ułatwić i udoskonalić.

 

Piąta wartość: Pozytywne nastawienie

Jedną z kluczowych cech charakteryzujących przedsiębiorców działających w BNI jest pozytywne nastawienie. Do BNI należą rzetelni przedsiębiorcy, którym zależy na tym, by wzajemnie wspierać się w biznesie. Wychodzimy z założenia,  że ludzie wolą robić interesy z osobami pozytywnie nastawionymi do świata. Pozytywne i wspierające postawy Członków BNI promują dobry biznes. Członkowie BNI skupiają się więc na szukaniu rozwiązań, nie na problemach. Dzięki temu, odnosimy więcej sukcesów, znajdujemy nowe ścieżki rozwoju i jesteśmy w stanie podołać codziennym wyzwaniom.

 

Szósta wartość: Odpowiedzialność

Jedną z silnych stron BNI jest to, że tworzymy społeczność, cenimy i lubimy się oraz ufamy sobie. Ale jest to również jedna z naszych słabości. Istotne więc jest, by każdy przedsiębiorca rozumiał, że BNI to profesjonalna organizacja, która nie powinna spełniać funkcji organizacji społecznej lub służyć do odbywania spotkań towarzyskich. Odpowiedzialność pomaga utrzymać dyscyplinę bez wykluczania przyjacielskich stosunków. Bez odpowiedzialności BNI nie byłoby tak silną organizacją biznesową. Odpowiedzialność jest ważnym i  fundamentalnym elementem w rozwijaniu grup i biznesów Członków BNI. Jest to konieczne, szczególnie gdy budujemy trwałe relacje, przekazujemy rekomendacje i wspieramy się w rozwijaniu firm. Jesteśmy odpowiedzialni za nasze czyny.

 

17917965_1486025221438907_1169792313680426891_o

 

Siódma wartość: Docenianie innych

W BNI doceniamy przedsiębiorców, którzy angażują się w rozwój grup i firm innych członków. Bardzo doceniamy osoby, które intensywnie pracują, wykonują rzetelnie swoją pracę i osiągają świetne wyniki. Zawsze staramy się doceniać innych, ponieważ uznanie jest największą zachętą do dalszej pracy i rozwoju.

 

Podsumowanie

Wartości BNI to kryteria, którymi kierują się przedsiębiorcy działający w organizacji. Członkowie BNI nie tylko działają zgodnie z  tymi wartościami w grupie, ale i w prowadzeniu własnego biznesu. Wychodzimy bowiem z założenia, że jeżeli nie znamy naszych wartości lub nie rozumiemy ich zasadności, nie będziemy w stanie zrozumieć, dokąd zmierzamy. To właśnie te wartości stanowią o organizacji i uświadamiają nam, kim jesteśmy jako organizacja. Jeżeli zaczynasz swoją działalność w BNI, powinieneś włożyć dużo zaangażowania w zrozumienie tych wartości i stosować je w każdej sferze swojego życia.