4 pytania, które powinieneś zadać podczas spotkania Grupy BNI

 | 

BNI Polska

Bierzesz udział w spotkaniu Grupy BNI, w Twojej głowie pojawia się myśl: jak wyróżnić się na tle pozostałych przedsiębiorców i zostać zapamiętanym? Wszystko, czego potrzebujesz, to garść właściwych pytań, których zadanie, pokaże Twoje zainteresowanie rozmówcą i zbuduje atmosferę zaufania. Zadawanie właściwych i konkretnych pytań służy rozwojowi relacji z potencjalnym partnerem biznesowym. Poznaj 4 pytania, których stosowanie, podczas networkingu, pomoże Ci lepiej poznać innych przedsiębiorców.

 

Nawiązywanie nowych relacji biznesowych

Kiedy spotykasz kogoś po raz pierwszy, czujesz się niekomfortowo, jesteś zagubiony, zastanawiasz się, od czego rozpocząć rozmowę i w jakim kierunku ją poprowadzić. Doświadczenie w BNI pozwoliło nam zebrać zestaw pytań, które powinieneś stosować, gdy poznajesz nowego przedsiębiorcę. Skupienie się na tych zagadnieniach pozwoli Ci dowiedzieć się, czy Twój rozmówca jest pasjonatem swojego biznesu, a także otworzy Ci drzwi do nawiązania ciekawych kontaktów oraz budowania trwałych i korzystnych relacji.

Poniżej znajdziesz listę skutecznych pytań do zadania nowo poznanej osobie, nie tylko podczas spotkania Grupy BNI, ale też innych wydarzeń biznesowych. Możesz wykorzystać je również w trakcie spotkania 1 na 1. Większość z zamieszczonych przez nas pytań nie powinna być dla ciebie zaskoczeniem, ponieważ z pewnością już z nich korzystasz, działając intuicyjnie.

 

4 kluczowe pytania do zadania podczas networkingu w BNI

1.Co najbardziej cenisz w swoim biznesie?

Jeśli jesteś częstym uczestnikiem spotkań i sesji networkingowych, na pewno nie raz usłyszałeś pytanie: Czym się zajmujesz? Nie twierdzimy, że jest ono złe, ale zadanie go, nie pozostawia ci możliwości manewru i nie pozwoli na rozwinięcie rozmowy. Dlatego powinieneś pójść o krok dalej i poruszyć temat sukcesów, bolączek i biznesowych doświadczeń, co sprawi, że rozmowa nie tylko będzie bardziej wartościowa, ale dowiesz się także wiele na temat branży i profesji, którą reprezentuje twój rozmówca.

 

2. Wspomniałeś, że reprezentujesz [……] branżę. Co sprawiło, że podążyłeś w tym kierunku?

To pytanie jest bardzo podobne do poprzedniego w tym, że dajesz rozmówcy szansę do wypowiedzenia się na temat osobistych celów, pasji i pragnień. Ludzie lubią opowiadać o sobie i swoich dokonaniach. Kiedy więc stwarzasz im możliwość do podzielenia się swoją historią i opowiedzenia o biznesie, automatycznie zyskujesz w ich oczach. Daje ci to również wgląd w to, jak poznany przedsiębiorca jest wyspecjalizowany w swojej profesji oraz jaki jest jego poziom znajomości branży, w której działa.

 

View at business partners analyze the business results in modern office

3. Jakie wyzwania stoją teraz przed Tobą?

To jest idealne pytanie, które możesz zadać pod koniec każdej rozmowy. Ze wszystkich wymienionych powyżej pytań, daje najdłuższą i najbardziej wartościową odpowiedź. Zdobycie takich informacji, pozwoli ci  na zrozumienie, w jaki sposób możesz pomóc danemu przedsiębiorcy, jakie przekazać rekomendacje i z jakimi skontaktować osobami.

 

4. Jak mogę ci pomóc?

To pytanie zadaj tylko wtedy, gdy poczujesz, że osoba, z którą rozmawiasz, powinna znaleźć się w twojej sieci kontaktów biznesowych. Bycie pomocnym jest najlepszą drogą do zbudowania silnych relacji z innymi. Dla wytrawnych networkerów jest to pytanie, które pojawia się naturalnie, ponieważ kierują się oni najwyższą wartością: są skupieni na dawaniu wartościowych rekomendacji i świadczeniu rzetelnych usług innym, bez oczekiwania czegoś w zamian. To pokazuje, że jesteś osobą wartą zaufania, która przedkłada potrzeby innych nad własne. Jest też sposobem na budowanie wiarygodności i zaufania, kwestii niezbędnych do budowania wartościowych relacji biznesowych.

 

Lista 11  dodatkowych pytań, które możesz zadać

– Czym się zajmujesz na co dzień?

– Jaka jest Twoja grupa docelowa?

– Co najbardziej podoba Ci się w twojej pracy?

– Co nowego wprowadziłeś ostatnio do swojej firmy?

– Jakie zmiany zaszły w Twojej firmie w ciągu ostatniego miesiąca?

– Jakie jest obecnie największe wyzwanie stojące przed Tobą i Twoim biznesem?

– Dlaczego zdecydowałeś się na prowadzenie biznesu?

– Gdzie Twoja firma jest zlokalizowana?

– Jaki jest Twój najbardziej popularny produkt lub usługa?

– W jaki sposób generujesz swój biznes?

– Co odróżnia Cię od konkurencji?
Podsumowanie

Jeżeli chcesz wyróżnić się na tle innych przedsiębiorców, pokazać, że jesteś uczciwy i zależy Ci na udzieleniu pomocy w rozwijaniu ich biznesów, zapytaj, na jakie cechy powinieneś zwracać szczególną uwagę podczas szukania dla nich klientów i partnerów biznesowych. Pytanie to jest wyjątkowe ze względu na to, iż demonstruje jedną z najważniejszych cech dobrego networkera: uczynność.