Biznes przez rekomendacje

 | 

Wszyscy wiemy jak ciężka, w czasach powszechnego konsumpcjonizmu, jest walka o klienta. Nie wystarczą już promocje i dobrej jakości reklamy naszych usług. Rynek przepełniony jest konkurencyjnymi ofertami, więc klienci stawiani są przed ogromnym wyborem.

Prowadzenie biznesu przez rekomendacje

Jednym z najlepszych sposobów na reklamowanie się wśród swoich potencjalnych klientów jest polecenie nas przez inną firmę. Na takim rozwiązaniu oparta jest działalność organizacji BNI. Jej członkowie rekomendują wzajemnie swoje usługi wśród swoich klientów. Znając ich potrzeby, którym sami nie mogą sprostać polecają członka BNI, który prowadzi firmę odpowiednią do wymagań klienta.

Nie ma lepszej metody na budowanie pozytywnego wizerunku firmy niż rekomendacje biznesowe. Polecająca nas osoba gwarantuje klientowi wysoką jakoś usług i aktywnie uczestniczy w sprzedaży naszych produktów. Rekomendacje dla sprzedawcy są niezwykle ważne. Pomagając sobie wzajemnie buduje się sieć rekomendacji biznesowych, które mają istotny wpływ na sprzedaż. Należy więc pamiętać o tym, że jeśli my zarekomendujemy kogoś, to być może ktoś też udzieli nam kiedyś referencji biznesowych.

Jak pozyskać klientów przez rekomendacje?

Kolejnym bardzo ważnym aspektem są klienci, których możemy pozyskać przez rekomendację zaprzyjaźnionych firm. Inni przedsiębiorcy mogą polecać zarówno nasze usługi swoim klientom, jak również swoich klientów. Pracując z takimi osobami mamy prawie 100% pewność, że są one wiarygodne, a oferowane przez nas usługi trafią do odpowiednich klientów.

Mam nadzieję, że przekonaliśmy was, że warto postawić na biznes przez rekomendacje. Można wiele zyskać polecając się wzajemnie klientom. Podsumowując największymi zaletami rekomendacji są m.in.: bezpieczeństwo transakcji, zaufanie oraz budowanie sieci kontaktów biznesowych, które nie tylko wspomagają proces sprzedaży oferowanych przez nas usług i produktów, ale również są konieczne dla pozytywnego postrzegania firmy.

Share on FacebookGoogle+