Co to są rekomendacje w biznesie? Znaczenie rekomendacji

 | 

Przedsiębiorcy każdego roku podczas planowania budżetu firmowego stają przed dylematem: „Jak pozyskać nowych klientów i rozwinąć swój biznes?”. Zastanawiają się nad różnymi formami marketingu, zlecają pozycjonowanie w Internecie, wykupują miejsca na reklamę w codziennej prasie, drukują ulotki itd. Te wszystkie działania są potrzebne, ale nie można zapominać również o dodatkowych formach reklamy, które tak naprawdę nic nie kosztują. Należą do nich przede wszystkim rekomendacje.

Co to są rekomendacje w biznesie?

Rekomendacje biznesowe to polecenia, które zachęcają inne osoby do skorzystania z usług tej konkretnej firmy. Mogą być wygłaszane przez zadowolonych klientów, ale nie tylko. Najbardziej wartościowe są rekomendacje stricte biznesowe, czyli padające z ust innego przedsiębiorcy. Dlaczego? Ponieważ są najbardziej skuteczne; w większości przypadku doprowadzają do finalizacji transakcji biznesowych.

Znaczenie rekomendacji w biznesie

W czasach wszędobylskiej reklamy oraz ogromnej konkurencji, która dotyczy każdej gałęzi rynku, niezwykle znaczące są rekomendacje dla firmy, wydawane przez klientów lub partnerów biznesowych. Jest to tak bardzo istotne, ponieważ reklamę w Internecie, prasie czy telewizji może sobie wykupić każdy, ale nie każdy może liczyć na to, że zostanie polecony przez inną osobę. Właśnie dlatego rekomendacje biznesowe są tak bardzo wartościowe. Są jakby gwarancją tego, że wspomniana firma jest rzeczywiście bardzo dobra i profesjonalna. W końcu nikt z nas w dzisiejszych czasach nie rzuca słowa na wiatr, więc jak coś zostaje polecone, to znaczy, że jest najlepsze.

„Wszyscy chcemy robić interesy z ludźmi, których znamy i którym ufamy.”

Rekomendacje w biznesie mają ogromne znaczenie na świecie. W Polsce zaczynają być równie ważne, co widać na spotkaniach prezesów najważniejszych firm. Dzisiaj mało który przedsiębiorca decyduje się na samodzielne szukanie jakiegokolwiek podwykonawcy czy usługodawcy. Raczej zasięga opinii u innych przedsiębiorców i polega na ich doświadczeniu.