„80-90% moich nowych klientów pochodzi z rekomendacji BNI” Janusz Wala opowiada swoją historię w BNI

 | 

Janusz Wala
Członek BNI Kings

Janusz Wala dołączył do BNI w 2011 roku, zasilając szeregi krakowskiej grupy BNI Kings jako reprezentant branży Reklama w internecie, z którą związany jest już od 12 lat. Obecnie prowadzi agencję kreatywną, zajmującą się szeroko rozumianą reklamą internetową, która w swoim dorobku posiada setki zrealizowanych projektów dla ponad 300 klientów z różnych branż.

Wspominając swoje początki w naszej organizacji, przywołuje postać Briana Tracy’ego, który miał niesamowity wpływ na jego działalność biznesową. – Był rok 2010, słuchałem płyty Briana Tracy’ego, który mówił, że sprzedaż przez telefon będzie coraz trudniejsza i w końcu niemożliwa. Podkreślał, że w dzisiejszych czasach trzeba poznawać ludzi przez networking.Opowiadał również o organizacjach biznesowych, m.in. o BNI. Bardzo mnie to zaciekawiło, więc wpisałem BNI w Google. Zobaczyłem, że organizacja działa w Krakowie i pomyślałem wtedy, że los się do mnie uśmiechnął. Co ciekawe, okazało się, że Prezesem Grupy jest mój klient, Jan Bojdo w Foliografu. Wybrałem się więc na pierwsze spotkanie grupy i gdy zobaczyłem, że ludzie robią wspólne biznesy, to tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto wcielać w życie rady Briana Tracy’ego.

 

janusz wala bni kings

Członkowie grupy BNI Kings. 

Historie, które Janusz przytoczył w rozmowie z Nami pokazują, jak BNI pozytywnie wpływa na funkcjonowanie firmy po kilku latach aktywnej działalności w organizacji. Są również przykładem na to, jak zamiana zimnych telefonów na rekomendacje dobrze wpływają na rozwój biznesu. Jedna z takich historii wydarzyła się niedawno. Janusz otrzymał od dwóch osób rekomendacje do gabinetu medycyny estetycznej. -Czy w Krakowie ktoś jeszcze robi AdWordsy oprócz Pana? Gdy zapytałam o to znajomych na Facebooku, wszyscy napisali Janusz Online Wala – usłyszał po wejściu na spotkanie. Gdy zajęli swoje miejsca, do pokoju weszła manager gabinetu, która, jak się okazało, była kiedyś członkiem BNI, i na widok Janusza powiedziała: – No właśnie miałam do Ciebie Januszu zadzwonić.

Takie przykłady można mnożyć. Janusz podkreśla, że cały czas otrzymuje rekomendacje do małych i średnich firm z Krakowa i okolic. Taka ciągłość zapewnia mu stabilizację, daje poczucie bezpieczeństwa oraz stały przypływ dochodów i klientów. – Jeśli miałbym szukać przełomu to rekomendacja do Przemka Wolana od Piotrka Tomaszewskiego na 1 Grant Google 3 lata temu mogła być taką przełomową.  Od tego momentu pozyskaliśmy ponad 100 takich Grantów i prawdopodobnie jesteśmy w Polsce numerem jeden jeśli chodzi o pozyskanie i obsługę Grantów Google. Pozyskujemy Granty Google dla fundacji, stowarzyszeń, klubów sportowych a nawet dla muzeów. Jednym słowem pozyskujemy im finansowanie w wysokości  10 tys. dolarów miesięcznie na linki sponsorowane w Google.

 

janusz wala

 

W BNI jesteśmy przekonani, że jeśli dajemy innym to, co najlepsze, dobro wróci do nas ze zdwojoną siłą. Udzielanie sobie wzajemnego wsparcia oraz zrozumienie, na czym polega idea Givers Gain – Dający Dostaje,  jest właśnie istotą rekomendacji. Filozofią tą kieruje się w swojej działalności Janusz, który przekazał największą rekomendację w Polsce.
– Udało mi się przez kolegę przekazać rekomendację dla firmy, która produkuje opakowania do butów dla jednej z największych firm sprzedających obuwie w Polsce. Dostałem już podziękowanie za biznes na 2 mln zł netto, a każdego miesiąca realizowane są kolejne biznesy opiewające na kwoty 150-200 tysięcy złotych.

Janusz Wala podkreśla, że członkostwo w BNI to nie tylko biznesy, ale także rozwój na wielu płaszczyznach, zarówno w obszarze działalności biznesowej jak i prywatnej. Działalność w BNI pozwala na pozyskiwanie nowych klientów, partnerów biznesowych ale i nowych przyjaciół, a także poszerzenie grona sieci kontaktów. – Dzięki BNI poznałem bardzo dużo ludzi z różnych branż. Moimi znajomymi są prawnicy, adwokaci, pośrednicy czy księgowi, którzy zawsze służą radą i pomocą. Trzy lata temu całkiem zrezygnowałem z ziemnych telefonów, aktualnie w firmie stawiamy wyłącznie na rekomendacje. Moja firma obsługuje klientów, którzy w 100% pochodzą z rekomendacji, z czego 80-90% nowych klientów pochodzi z rekomendacji BNI. Zawsze powtarzam, że ja w BNI będą do końca, bo opieram swój biznes na BNI. Chciałbym pozyskiwać nadal minimum 24 klientów w roku dzięki rekomendacjom z BNI oraz przekazywać minimum 4 wartościowe rekomendacje w miesiącu. Staram się nie przekazywać „sztucznych” kontaktów, ponieważ wiem, że to strata czasu. Wolę więc przekazywać mniej, ale takie, które kończą się biznesem.